Praktické tipy

Aké stroje do domáceho fitka?

Nabrali ste počas Vianoc pár prebytočných kíl a chcete sa ich zbaviť ešte pred príchodom jari? Ak sa vám nechce drieť v posilňovni a preferujete pohodové chudnutie v domácom prostredí, možno vás napadlo, že si urobíte súkromné ​​fitko. Inu prečo nie, cvičebných strojov je dostatok a ak si dáte na výbere záležať, podarí sa vám ich nakúpiť za prijateľnú cenu. Pripravili sme pre vás prehľad tých najobľúbenejších a tip, vďaka ktorému sa zbytočne nepreplatíte.

Tip: Tiež pri cvičení v domácom prostredí vám prídu vhod doplnky stravy vrátane proteínov a ďalších suplementov. Zoženiete ich z pohodlia domova, napríklad v eshope Aktin, o ktorom vám viac prezradí táto Aktin recenzia.

Autor recenzie Radek má s nákupom na Aktin skúsenosť, ktorú veľmi obsiahle rozpísal na svojom Ecoblogu.

1.) Rotopéd

Rotopéd je klasika. Prečo jazdiť na bicykli vonku, keď môžete to isté robiť pri svojom obľúbenom seriáli? Výhoda rotopedu tkvie vo veľmi rýchlom spaľovaní kalórií a celkovom posilnení svalstva, ktoré sa vám bude hodiť počas jarných cyklovýletov. Dajte si však pozor na sedátko – na nepohodlnom sedátku vás budú veľmi rýchlo bolieť zadok.

2.) Bežecký pás

Dokonalá simulácia behania priamo vo vašej obývačke či v spálni. Zvolíte si tempo, ktoré vám vyhovuje a môžete páliť kalórie ostošesť. Behanie je jednoduché, manipulácia jednoduchá a činnosť zvládne aj začiatočník. Nevýhodou je vyššia obstarávacia cena, predovšetkým v prípade kvalitnejších strojov s pokročilými funkciami (sklon pásu a pod.).

3.) Stepper

Stepper je veľmi skladný a perfektný na formovanie zadku a stehien. Jeho obstarávacia cena je nízka, ale cvičenie trochu monotónne a pomerne náročné (v závislosti na nastavenej úrovní). Ak sa budete pokladať na konštrukciu steppera, budete kalórie spaľovať pomalšie. Dajte si pozor aj na nadmerné namáhanie kĺbov.

4.) Eliptický trenažér

Eliptický trenažér je veľmi šetrný ku kĺbom a počas cvičenia dáte zabrať veľkému množstvu svalov. Vzhľadom na rovnomerné rozloženie nie je problém cvičiť dlhšiu dobu a spáliť mnoho kalórií. Na pohyb, ktorý nie je prirodzený, si však budete musieť zvyknúť. Veľkou výhodou je fakt, že sa vám vďaka cvičeniu na eliptickom trenažéri nebude tvoriť svalová hmota.